zondag 4 augustus 2019

VVV – RKC

I
weigerende betaal-app
onverstaanbare stadionspeaker
haperend scorebord

vvv
tot in de perfectie verheven knulligheid
absoluut onweerstaanbaar
al vijftig jaar lang


II
de man schuin achter me
niet afgehaakt
niet op vakantie
niet verhuisd naar comfortabeler oorden in het stadion

opluchting

III
nils
nieuwe danny
wint de toss
betere danny

opluchting


IV
thorsten
nieuwe larsje
oude ritueel


V
thorsten
linksbenig
keepers horen rechtsbenig te zijn
op ray clemence na dan

VI
is dit voetbal?
doffe ellende
angstvisioenen
0-1
gemor
gefluit

VII
een vrouw achter me: ‘waarom roepen ze nu allemaal “boe”?’
de man schuin achter me: ‘omdat het zo slecht is’

VIII
hevig verlangen naar de seun of god

IX
rust


X
sommige ballen komen ineens aan
sommige duels worden ineens gewonnen

soms is er ineens dreiging
soms lijkt het ineens op voetbal

XI
1-1
extase

XII
2-1
opluchting

XIII
81e minuut
corner vvv
de man schuin achter me tegen z’n partner: ‘let op promes, hij gaat scoren!’
zit ie me nou op te fokken?
leest ie deze stukjes dan?
schaamte
angst

XIV
3-1
extase
opluchting

XV
soriano: hamstring
janssen: kramp
pachonik: kramp

???

XVI


drie punten
nog eenendertig te gaan
lange weg?
lange weg
hele lange weg

1 opmerking: