donderdag 18 februari 2021

NEC – VVV

Halve finale!
Voor het eerst in 33 jaar!
Na een heroïsch gevecht!
Winnende goal van een debutant!
Bekersprookje!
Europa lonkt!


Aanleiding genoeg om
tegen het plafond te springen van vreugde
me aan de grond vast te zuipen
in m’n eentje de polonaise te gaan lopen
in de zevende hemel te geraken

Eerlijk?
Het doet me niets
nee
het doet me niet niets
het doet me weinig
mooi leuk fijn aardig
aanname voor kennisgeving
zoiets
geen euforie
geen extase
winnen tegen Sparta (competitie) doet me meer


Niemand neemt de beker serieus
waarom zou ik ‘m dan wel serieus nemen?


Het gewauwel
Cristian Willaert (‘Ik ga wat harder praten’)
Kees Kwakman (‘Tasos? Nee, A.Donis. En dan debuteren op Valentijnsdag!’)
Leo Driessen (‘Shabina’, ‘Shabini’, ‘Shabami’)
Leo Driessen (‘Thibo Baeten, mooie naam’)
Leo Driessen (‘Steffen Schäfer, 32 ook. Oh nee, 26’)


Maar vooral de entourage
doordeweekse middag
geen publiek
kunstgras
die dodelijke entourage
dodelijkst
de entree van Erve Asito (dodelijke naam)
via de achterdeur
via de reclameborden


Geldermalsense Boys 7 (flesje bier in de hand)
tegen
Didam Vooruit 4 (flesje bier in de hand)

zoiets

Geen opmerkingen:

Een reactie posten