donderdag 13 mei 2021

Ajax – VVV

1
F.: ‘Maar hoe voelt dit (degradatie) nu voor jou?’
Ik: ‘Jammer. Niet meer en niet minder. Slaap er geen minuut minder om.’
F.: ‘Huilt je geel-zwarte hart niet😭? 😂😂😂
Ik: ‘Dat zou je wel willen, hè? Nee, doet me echt niet veel, hoewel de eredivisie natuurlijk een stuk leuker is.’


2
‘Ontslag ontneemt ons de garantie van taalgegoochel en levert ons niet de garantie van ere-divisiebehoud. Aanblijven was daarom wenselijk geweest.’
Geschreven op 16 maart, de dag waarop Hans de Koning werd ontslagen. Ook twee maanden later ben ik het nog steeds helemaal eens met mezelf. Aardige man, die Jos Luhukay, maar hij heeft niks gebracht: geen taalgegoochel, geen voetbal, geen punten, geen ere-divisiebehoud.
 

3
Jongste exponent van de almaar oprukkende sentimentalisering en edelkitsch in de stadions: de erehaag. Haagje in het geval van VVV. Ongetwijfeld is er discussie geweest of de wisselspelers ook erehaagfiguranten dienden te zijn. Voorspelling: over drie jaar voert de KNVB een erehaagprotocol in.


4
Die 35 stukken vlaai voor de Ajax-directie waren echt teveel van het goede. Had ze dan naar Heerenveen gestuurd. Voorspelling: over drie jaar voert de KNVB een vlaaiprotocol in.

5
Altijd weer die gesloten vragen: ‘Hoe zuur voelt dit?’ ‘Heel zuur.’

6
Hartverwarmend: geen tranen op het veld. Degradatie is geen tranen op het veld waard. Voorspelling: over drie jaar voert de KNVB een degradatietranen-op-het-veld-protocol in.

7
Zinédine Machach tegen Devyne Rensch: ‘On the street I’ll kill you, my friend.’ De mug die tegen de olifant zegt dat hij hem zal opvreten.

8
Altijd weer die gesloten vragen: ‘Wat voor dag is dit voor VVV?’ ‘Een heel zwarte dag.’


9
Ik: ‘Het blijft voetbal.’
X: ‘Klopt. En het blijft VVV.’
Ik: ‘Klopt.’
X: ‘De 3-1 van Heerenveen tegen Emmen komt ook weer te laat.’
Ik: ‘Ook daar blijft het voetbal.’
X: ‘Ik dacht tennis.’

10
2-1 achter op zo’n waterkoude vrijdagavond half november thuis tegen Telstar voor nagenoeg lege tribunes heeft ook zijn charme.

1 opmerking:

  1. Geachte heer Mikanista,

    Eerste divisie? Dat zijn doorgaans hele mooie seizoenen geweest voor VVV. Over enkele weken is'De Wageningse Berg'vijfenvertig jaar geleden. Over die promotiewedstrijd zijn we nog steeds niet uitgepraat of klaar met schrijven. Een minpunt vind ik wel de naam, Keuken Kampioen Divisie. Voetbal onwaardig. Meer iets voor microkorfbal.

    Meneer Mikanista, ik kan me niet voorstellen dat Keuken Kampioen Divisie bij u poëtische gevoelens oproept. Och ja, misschien wel.

    Hoe het ook zij, vlak voor de laatste wedstrijd van dit seizoen wil ik u hartelijk danken voor uw 'notities'. Ik kijk uit naar de Europese wedstrijd van VVV, de traditionele oefenwedstrijd tegen SV Straelen. Hopelijk bent u daarbij aanwezig om voor ons verslag te doen.

    Inmiddels verblijf ik met de beste wensen voor uw gezondheid en met eeuwig heimwee naar De Kraal,
    Uw Kraalveteraan.

    BeantwoordenVerwijderen