zondag 23 december 2018

Vitesse – VVV (2)

Hoe het verder ging met de slotenmakersmaffia, waardoor ik vorige week Vitesse-VVV miste én 750 euro lichter werd (klik hier voor de eerste aflevering):

zondag 16 december, 23.24 uur – zo ongeveer voor het eerst in m’n leven staat SBS6 op: heb van deze en gene het advies gekregen naar Stegeman op de bres te kijken. Daarin namelijk aandacht voor oplichtingspraktijken van slotenmakers. Na gisteren is het allemaal vrij herkenbaar. Met dit verschil dat mijn 750 euro de daarin genoemde bedragen ver overtreffen.  
  
maandag 17 december, 8.53 uur – gebeld met het kantoor van de slotenmaker voor de factuur, zoals de slotenmaker zaterdagavond had geadviseerd.
‘Een factuur? Natuurlijk meneer, geef me uw e-mailadres en u hebt haar vóór twaalf uur in huis.’
‘Met wie heb ik gesproken?’
‘Met Adem.’
‘En uw achternaam?’
‘Die mag ik uit privacyoverwegingen niet geven.’

maandag 17 december, 9.31 uur – gebeld met de verzekering.
‘Nee, helaas valt het laten openen van een slot niet onder de inboedelverzekering.’
‘Maar de slotenmaker zei van wel.’
‘Dat beweren ze altijd, ja!’

maandag 17 december, 12.01 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker.
‘U heeft geen factuur ontvangen? Geef me uw e-mailadres en u hebt haar vóór vijf uur in huis.’
‘Maar ik zou de factuur vanochtend al ontvangen.’
‘Meneer, het was vanochtend zó druk dat we daar helaas niet aan zijn toegekomen.’
‘Ok, maar om vijf uur wil ik haar écht hebben.’
‘Komt in orde, meneer.’
‘Met wie heb ik gesproken?’
‘Met Adem.’
‘En uw achternaam?’
‘Die mag ik uit privacyoverwegingen niet geven.’
Overigens heeft deze Adem een heel andere stem dan de Adem van 8.53 uur.

maandag 17 december, 17.02 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker.
‘Meneer, ik ben er net mee bezig, u heeft de factuur binnen een paar minuten in huis. Geef me wel voor de zekerheid nog even uw e-mailadres.’
‘Met wie heb ik gesproken?’
‘Met Adem.’
‘En uw achternaam?’
‘Die mag ik uit privacyoverwegingen niet geven.’
Overigens heeft deze Adem een heel andere stem dan de Adem van 8.53 uur en de Adem van 12.01 uur.

maandag 17 december 17.24 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker.
‘U heeft geen factuur ontvangen? Dat is vervelend, meneer.’
‘Maar er is me vandaag al drie keer beloofd dat ik een factuur zou krijgen!’
‘Meneer, de mensen van de administratie zijn nu weg, ik kan helaas niets voor u betekenen.’
‘Wanneer kan ik de factuur dan verwachten?’
‘Morgenvroeg tussen zeven en acht uur.’
‘Met wie heb ik gesproken?’
‘Met Adem.’
‘En uw achternaam?’
‘Die mag ik uit privacyoverwegingen niet geven.’
Overigens heeft deze Adem een heel andere stem dan de Adem van 8.53 uur en de Adem van 12.01 uur en de Adem van 17.02 uur.

maandag 17 december, 18.40 uur – bericht van Peter Janssen, die in het stukje van gisteren heeft gelezen dat ik de VVV-voetbalplaatjes van Jumbo spaar. ‘Ik heb het boek voor je en heel veel plaatjes dubbel. Kom dadelijk in de buurt, kan het wel even langs brengen als je wilt?’

maandag 17 december, 19.08 uur – Peter komt me een hele doos met voetbalplaatjes brengen plus het album! Heb weer een doel in mijn leven!


maandag 17 december, 22.58 uur – honderd plaatjes ingeplakt. Nog driehonderd te gaan.

dinsdag 18 december, 8.01 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker.
‘Geen factuur, meneer? Dat is vervelend.’
‘Maar ik zou de factuur tussen zeven en acht ontvangen.’
‘Weet ik niets van.’
‘Kunt u me dan doorverbinden met de administratie?’
‘Nee, meneer, dat gaat niet.’
‘Waarom niet?’
‘Omdat het niet gaat.’
‘Met wie heb ik gesproken?’
‘Met Adem.’
‘En uw achternaam?’
‘Die mag ik uit privacyoverwegingen niet geven.’
Overigens heeft deze Adem een heel andere stem dan de vier Adems van gisteren.

dinsdag 18 december, 11.47 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker.
‘Geen factuur, meneer? Dat is vervelend.’
‘Maar wanneer krijg ik de factuur dan?
‘Weet ik niet, meneer. Misschien vandaag, misschien morgen, misschien volgende week.’
‘Maar dat kán toch niet?’
‘…’ [verbinding verbroken]

dinsdag 18 december, 14.16 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker. Verbinding wordt meteen verbroken.

dinsdag 18 december, 15.03 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker. Verbinding wordt meteen verbroken.

dinsdag 18 december, 15.49 uur – naar politiebureau om aangifte te doen van oplichting. Kan niet, krijg ik te horen: de politie is er alleen voor strafrechtelijke zaken en niet voor civielrechtelijke.
‘Bij wie kan ik dan terecht?’
‘Bijvoorbeeld bij Radar of de Consumentenbond.’
‘Is er dan geen overheidsinstantie voor dit soort dingen?’
‘Nee. Of wacht; de Ombudsman misschien.’

dinsdag 18 december, 22.32 uur – tweehonderd plaatjes geplakt. Op de helft.


woensdag 19 december, 9.33 uur – géén factuur. Gebeld met het kantoor van de slotenmaker. Verbinding wordt meteen verbroken. Ik geef het op, neem m’n verlies. Ombudsman heb ik ook geen zin meer in.

zondag 23 december, 17.49 uur – hé, op plaatje nummer 369 kom ik (uiterst rechts) warempel een bekende tegen! Aanwijzing: zijn voornaam is niet Adem.


zondag 23 december, 20.17 uur – vol! Op 38 plaatjes na dan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten