zondag 3 maart 2019

FC Groningen – VVV

1. Carnavalszondag. Dat belooft niet veel goeds. Zag ik VVV niet tot twee keer toe op carnavalszondag in Rotterdam van Sparta verliezen?


2. Ik prefereer FC Groningen – VVV thuis op de bank boven carnaval. T. prefereert Lazio Roma – AS Roma in Rome boven FC Groningen – VVV thuis op de bank. Ik houd T. via WhatsApp op de hoogte van het wedstrijdverloop.

Ik, 14.51 uur:
Ik, 14.54:
T, 14.54: 1-1?
Ik, 14.55: Onterechte penalty
T, 14.55: Kut VAR
Ik, 14.55: 😡
Ik, 15.05: VAR maakt van geel voor Rutten rood 😡😡😡😡
T, 15.07: Terecht?
Ik, 15.10: Nee
T, 15.10: Kut VAR😡
Ik, 15.10: Weer een penalty
T., 15.10: En?
Ik, 15.10: VAR kijkt nog
Ik, 15.11: 2-1
T, 15.11: Terechte penalty?
Ik, 15.11: Ja, domme overtreding Mlapa
T, 15.11: Mlapa nog wel
Ik, 15.37: Mlapa 2-2!!
T, 15.37: Dat is lekker
Ik, 15.55: 3-2 😪😪
T, 15.56: 😞
Ik, 16.18: Rood voor Doan
Ik, 16.18: Nog 2 min + blessuretijd
Ik, 16.24: Afgelopen. 3-2. 😪😪😪
T, 16.24: Jammer

3. Tegenwoordig worden overal statistieken van bijgehouden. Zou ook het aantal minuten worden geteld dat de bal zich tijdens een wedstrijd in de lucht bevindt? Zou het dan misschien zo kunnen zijn dat in deze wedstrijd een record is gevestigd wat betreft het in de lucht zijn van de bal? ‘Luchtmachtvoetbal’, noemt commentator Evert ten Napel het op een gegeven moment. Wij, vroeger: ‘Hoëg, hárd en wied, dá’s de Melderse.’

4. Ok dan, die penalty tegen Peter van Ooijen valt misschien nog wel te verdedigen (hoewel: wie wendt zich niet af als hij van korte afstand een bal recht op z’n gezicht ziet afkomen?). Maar de rode kaart voor Moreno Rutten? No way! Gewoon een overtreding, niet meer en niet minder. Geen geel en zeker geen rood. Zoals eerder gezegd: als je het maar traag genoeg afspeelt, lijkt zelfs het meest onschuldige tikje een doodschop. Kut VAR inderdaad, T. heeft gelijk.

5. Evert ten Napel, im Nachhinein over de rode kaart voor Rutten:
Wat is dit dom en onsportief!
Waarom doe je dit?
Wat is dit oer- en oerdom!
En wat benadeel je je ploeg daarmee!
Dit is stom, stom, stom!

Vuilnisman, kan deze zak ook mee?

6. Evert ten Napel, de carnavalszondagdichter:
Mo Hankouri,
gaat ie voor eigen eer en glorie?


7. Kan carnavalszondag niet worden afgeschaft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten