zondag 20 oktober 2019

VVV – Vitesse

In de auto. Analyse van de opstelling. Worstelend Ajax in Waalwijk. Op de Klagenfurtlaan zoals gebruikelijk de voorspellingen. 1-2. 1-3. 0-4.


Iedereen zit door elkaar vandaag. De man schuin achter me zit nu drie, vier plaatsen verderop. De nieuwe man schuin achter me wordt gebeld door z’n dochtertje. Of hij komt. Nee, papa zit in het stadion. Of ze bij mama is geweest vandaag. Ja. Wanneer ze papa weer ziet. Morgenvroeg om acht uur misschien. Tot overmaat van triestheid verliest Post weer eens de toss. En daarna zien we iets waarvan we dachten dat het niet meer bestond: goed voetbal van VVV. Een half uur lang.


29e minuut: 0-1. Hoopvol nog.
34e minuut: 0-2. Hopelijk toch nog.
43e minuut: 0-3. Hopeloos.


Rust. Je zult maar Koelie zijn. Krijg een foto uit een ander stadion gewhatsappt. Klagenfurt. Klagenfurt! Ik wil naar Klagenfurt. Nu. Meteen.


Tweede helft. Een beproeving. Cliché: had beter schriftelijk kunnen worden afgedaan. Maar: hoe doe je de tweede helft van een voetbalwedstrijd schriftelijk af? Enig gemor achter me over Maaskant. Volkswoede blijft uit, daarvoor waren de eerste dertig minuten te goed. Vermaak over PSV. Speculaties achter me: zou Van Bommel nog tijdens de wedstrijd een rode kaart krijgen of pas na afloop tijdens de persconferentie?

Zo’n scheidsrechter die dan ook nog drie minuten blessuretijd meent te moeten toevoegen. Habt doch Erbarmen, oetlul.

Cattermole loopt het veld af zonder het publiek te bedanken. Cattermole wordt toegezongen door het publiek. Cattermole kijkt niet op of om.


In de auto. Stilte. Klagenfurtlaan. Klagenfurt ...

(Met dank aan Sanne Aben voor die geweldige foto uit Klagenfurt.)  

2 opmerkingen:

  1. Sorry Wim dat ik deze site vandaag pas gevonden heb. Maar een geweldig artikel over VVV. Kan ik me abonneren? bert@bertheijnen.nl Groetjes en tot gauw Fijne dag Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Bert, Goed om te lezen dat je het waardeert! Ergens in de rechterkolom kun je je e-mailadres invoeren. Als het goed is obrvang je dan bij elk nieuw bericht een e-mail. Mocht het op die manier niet lukken: mijn verslag van de wedstrijden van VVV verschijnt normaliter uiterlijk een dag na de wedstrijd.

    BeantwoordenVerwijderen