donderdag 28 januari 2021

VVV – Vitesse

dat ik niet naar de bibliotheek kan
dat ik niet naar de bioscoop kan
dat ik niet naar het museum kan
dat ik niet naar het theater kan
vind ik jammer
heel jammer

dat ik gisteren niet naar de koel kon
vind ik erg
heel erg

(en dat vind ik erg)

*

pelgrimsweg

pastoor notermansstraat
crommentuijnstraat
sint jansstraat
meterikseweg
venrayseweg
a73
a67
weselseweg
klagenfurtlaan
kaldenkerkerweg

vn5
rij 5
stoel 19

27,1 kilometer

in naher ferne
so weit


*

mijn vader zei wel eens
dat hij faas wilkes
voor vvv
in de kraal
had zien voetballen

zal ik ooit kunnen zeggen
dat ik giorgos giakoumakis
voor vvv
in de koel
heb zien voetballen

*

verkopen?
ja!
nu!

*


hay van dreumel
tijdelijk afgedaald uit de hemel
even weer plaatsgenomen achter de microfoon
3-0 voor vvv!
doelpuntenmaker

(à la johnny taiaiai…huttu)
giorgos giaaa…koumakis!

*

zou hij
een speler zijn
die na afloop
op de foto gaat
met de fans

of

zou hij
een speler zijn
die na afloop
op de loop gaat
voor de fans

*

nu naar venlo gaan
daar door de straten dwalen
en dan ineens
kunnen zeggen
willen schreeuwen
kijk!
kijk!
daar loopt ie!

en daar dan genoeg aan hebben

3 opmerkingen:

  1. Geachte heer Mikanista, 'Giakoumak-se Kieër Op Kieër' blijft hopelijk tot het einde van het seizoen aan VVV verbonden en wordt niet voor het einde van deze maand verkocht aan bijvoorbeeld Schalke. Wellicht dat we in april of mei 'Giakoumak-se Kieër Op Kieër' nog in levende lijve kunnen zien en toejuichen in De Koel.

    Ondertussen zou ik u het volgende willen vragen. Onze Lieve Vrouw van het Wonderbare Schot staat in haar kapel in Sevenum te koukleumen. U woont in de buurt en heeft goede connecties in Sevenum. Dit blijkt wel uit het feit dat u als historicus nog nooit kritiek hebt gehad op de naam van het NS-station Horst-Sevenum. De geschiedenis zou recht worden gedaan met de naam Station Horst-Hegelsom. Dit echter terzijde.

    Goed, mag ik u verzoeken naar de kapel van Onze Lieve Vrouw van het Wonderbare Schot te gaan om aldaar een noveenkaars voor haar te ontsteken? Als dank voor haar steun aan VVV en aan 'Giakoumak-se Kieër Op Kieër' in het bijzonder? Het zal haar behagen u te zien verschijnen, heer Mikanista.

    Desalniettemin: voor eeuwig heimwee naar De Kraal,
    Kraalveteraan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Post Scriptum: mijn grote waardering voor deze prachtige poëtische column over de wedstrijd in de Week van de Poëzie. Desalniettemin: voor eeuwig heimwee naar De Kraal.

    BeantwoordenVerwijderen