zaterdag 23 oktober 2021

VVV – De Graafschap

(Na ruim een half uur ineens een spandoek en lichtjes in het uitvak. You’ll never walk alone weerklinkt, al snel overgenomen door de VVV-supporters. Ongetwijfeld een eerbetoon aan iemand. Een indrukwekkend eerbetoon, niet alleen omdat eerbetonen altijd indrukwekkend zijn. ‘Nick’ lees ik op een spandoek. Pas thuis kom ik erachter dat het gaat om een deze week bij een ongeluk overleden De Graafschap-supporter. De club van zijn leven, rust zacht Nick luidde de volledige tekst op het spandoek zie ik op internet. Ergens een foto van maken helpt beter herinneren. Waarom heb ik geen foto gemaakt?)   

Top 5 van lichte irritaties waarover ik in het geval van een overwinning dan wel leuke wedstrijd met het grootste gemak zou zijn heengestapt maar die in het geval van deze nederlaag en beroerde wedstrijd uitgroeiden tot onoverkomelijke struikelblokken:

5. De twee mannen onder het aankondigingsbord van de wedstrijd
Ritueel sinds dit seizoen: het fotograferen van het aankondigingsbord van de betreffende wedstrijd bij de ingang van het stadion. Of nee: het frontaal fotograferen van het aankondigingsbord van de betreffende wedstrijd bij de ingang van het stadion. Tot dusverre steeds gelukt. Nu staan er twee mannen voor het bord. Twee mannen die van geen wijken weten. Te geremd om hen vriendelijk te vragen zich even te verwijderen. Dan maar geen frontale foto. Voor straf verliest VVV.


4. De vergrote afstand tot de man schuin achter me
Vóór corona zat de man schuin achter me schuin achter me. Nu zit de man schuin achter me nog steeds schuin achter me, maar een stoeltje verder. Waardoor ik de man schuin achter me nauwelijks nog kan horen (hoewel ik hem na een minuut of vijf bij een vrije trap toch tegen zijn partner hoor zeggen ‘Let op Post, hij gaat scoren!’). Terwijl ik de man schuin achter me juist bij beroerde wedstrijden altijd zo graag mag horen.


3. De niet tegen zijn taak opgewassen ballenjongen
De ballenjongens bij VVV zijn een fenomeen. Sinds jaar en dag. (Misschien ooit eens over schrijven: VVV en zijn ballenjongens.) Dit seizoen zijn de ballenjongens extreem jong. Ze zijn met van alles en nog wat bezig, behalve met hun taak. Dromeriger dan het ballenjongetje van vanavond worden ze niet gemaakt. Vertederend ja. Maar niet hier en niet nu.  
 
2. De kousen van Kees de Boer



Kees de Boer is een matige voetballer. Die met half afgezakte kousen pleegt te spelen. Mogen spelen met half afgezakte kousen is een voorrecht dat je moet verdienen. Kees de Boer heeft dit stadium nog niet bereikt. De vraag is of Kees de Boer dit stadium ooit zal bereiken. Kom op Kees, optrekken tot je knieën, die kousen, en er alsjeblieft als de wiedeweerga voor zorgen dat je voorzetten en corners de opgetrokken koushoogte gaan overstijgen, want wat je vanavond in dit opzicht liet zien leek nergens op.

1. De man ergens achter me die de hele wedstrijd om de andere zin ‘wiekser’ roept
De wiekser.


P.S. Die sjaal voortaan maar niet meer omdoen, S.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten