donderdag 12 januari 2023

VVV – Emmen

Met de auto. Want het kan verlenging worden. En penalty’s. En zie dan nog maar eens met de trein terug te komen. Stadion vooral leeg. Zoals verwacht. Geen mensen voor me. Nauwelijks mensen naast me. Achter me eigenlijk alleen S. Allebei geen hoge verwachtingen. Terwijl de beker de kortste weg naar Europa is (ik). Ze spelen toch elk jaar in de voorbereiding in Straole? (S)

Eerste helft. Ze doen hun best. Maar Emmen is veel sterker. 0-1. 0-2. Eén minuut extra speeltijd. Speaker: ‘Deze extra speeltijd wordt mede mogelijk gemaakt door [onverstaanbaar].’ Hoezo kan iets of iemand deze extra speeltijd mede mogelijk maken? Zou er anders geen extra speeltijd zijn?

Rust.
Wedstrijd is gespeeld (ik).
Zie het nog een kwartier aan (S).
ZOPO, kwam je daar wel eens? (S)
Nee (ik).
Ik wel, ook bij Walhalla (S).
Bestaat dat al zó lang? (ik)
Ja (S).
Wist ik niet (ik).
Wat betekent de afkorting ZOPO ook alweer? (S)
Vergeet ik altijd (ik).
Zal het eens opzoeken (ik).
Zuipen Onder Primitieve Omstandigheden (ik).
Oh ja (S).
Bedankt (S).

Tweede helft. Ze willen wel. Publiek erachter. 1-2. Sprankje hoop. S ziet het nog langer aan. Regen. Wind. 2-2. Hoop. Europa voorbij Straole lonkt. Vijf minuten extra speeltijd. Ook weer mede mogelijk gemaakt door? Niet gehoord. Te spannend. Verlenging lonkt. Emmen sterker. Emmen scoort. Afgelopen. S al verschwunden. Alles voorbij Straole een vergezicht. Gelukkig. Bekerdromen zijn er niet om uit te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten