zondag 10 februari 2019

VVV – Willem II

Voor de zoveelste keer dit seizoen verliest Danny Post de toss. Wéér zo’n wedstrijd waarin VVV de tweede helft – als het er echt om gaat – speelt met z’n fanatiekste supporters in de rug. De man schuin achter me (hij is er gelukkig weer nadat hij tegen Emmen verstek heeft laten gaan) tegen z’n partner: ‘Ze moeten gewoon stoppen met de toss.’


Siemen Mulder is scheidsrechter. Ik heb het niet zo op Siemen Mulder. Op geen enkele scheidsrechter eigenlijk. De man schuin achter me ziet het wel zitten met Mulder. Tegen z’n partner: ‘Goeie scheidsrechter, hij laat het spel tenminste lopen.’ Z’n partner heeft vooral aandacht voor ‘die speler met dat staartje’.

Vijftiende minuut, eerste corner voor VVV. T. en ik kijken elkaar aan. Zal hij het zeggen? Ja, hij zegt het! De man schuin achter me tegen z’n partner: ‘Corner! Let op Promes, hij gaat scoren!’ Promes scoort niet. Wéér niet.


Zevenentwintigste minuut, tweede corner voor VVV. De man schuin achter me tegen z’n partner: ‘Corner! Let op Promes, hij gaat scoren! Of Röseler.’ ‘Of Röseler’ – wat is dat nou? T. en ik kijken elkaar vertwijfeld aan. Promes scoort niet. Wéér niet. Röseler ook niet.

Negenenvijftigste minuut. Pavlidis loopt met de bal aan de voet het strafschopgebied binnen. Promes laat z’n been staan. Pavlidis komt ten val. Mulder laat het spel niet lopen. Penalty. De man schuin achter me tegen z’n partner: ‘Hij raakt ‘m helemaal niet aan!’

Zevenenzestigste minuut. Voor de zevende keer in de laatste tien wedstrijden wordt Promes gewisseld. De man schuin achter me doet er het zwijgen toe.


VVV krijgt geen corners meer. Wel iets meer grip op de wedstrijd. En scoort. En wint. Zijn de dagen van Jerold Promes als basisspeler geteld? Ik weet het wel bijna zeker. Hoe moet dat nu met de man schuin achter me? En de corners? Heeft hij in de zevenentwintigste minuut al een voorschot op de toekomst genomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten