zondag 22 november 2020

Willem II – VVV

Willem II! Uit of thuis, altijd hoogtepunt van het seizoen. De enige twee dagen per jaar dat ik mezelf toesta op elk moment van de dag tricolores te zeggen. 
‘Tegen wie moeten ze eigenlijk?’ 
‘Tegen de tricolores!’
Tri-co-lo-res. Met de tweede o veel minder vol dan de eerste, eerder neigend naar o met een scheutje a.
‘De eerste overwinning van de tricolores in twee maanden.’
Svp niet doorvertellen dat wit geen kleur is.
‘De tricolores waren superieur aan de gialloneri.’  


Natuurlijk waren de tricolores niet superieur aan de gialloneri.
Danny Post: ‘Overall vind ik dat het jammer is dat we verliezen.’
Jeroen Elshof: ‘Deze wedstrijd verdient geen winnaar.’
Danny Post: ‘Ik denk dat minimaal een gelijkspel wel verdiend was.’
Hans de Koning: ‘Ik denk dat een gelijkspel wel verdiend had geweest.’
Danny Post: ‘Ik vind dat we minimaal gelijk hadden moeten spelen.’


Natuurlijk had een gelijkspel verdiend geweest voor de gialloneri. Zag iedereen. Vond iedereen. Behalve Gertjan Verbeek, voor de derde keer op rij analist van een wedstrijd van de gialloneri. Waar hebben we het aan te danken? Waar hebben we het aan te wijten? Mariodonna, waar ben je als we je nodig hebben?
Presentator Fresia Cousiño Arias: ‘Had VVV meer verdiend?’
Gertjan: ‘Neeeeee. Vind ik niet.’


Hans de Koning: ‘Dan staat het gewoon niet goed in de restverdediging. Als je zo staat roep je de problemen over jezelf op.’


‘Een leeg stadion is niks, de geluiden zijn niks.’ Post had de pee in. ‘Bij die tweede zag ik van mijlenver dat ie die in de hoek ging schieten.’ Verwijt aan Steffen Schäfer (Niels, waar ben je als we je nodig hebben?)? Of verwijt aan z’n keeper? Poets wederpoets? Wat had Kirschbaum eerder op de dag ook alweer beweerd in De Limburger? ‘Sinds ik geen vlees meer eet, heb ik geen spierblessure meer gehad. Daarom zeg ik steeds tegen Danny Post dat hij moet stoppen met vlees eten en melk drinken. Hij heeft elk seizoen wel een of twee keer een spierblessure. Dus heb ik tegen hem gezegd: probeer het eens uit, wie weet heb je er baat bij.’ Waarom zat Kirschbaum na de wedstrijd eigenlijk zo te rekken en te strekken met z’n linkerbeen? Straf van god?


Commentator Michiel Teeling: ‘De start van deze wedstrijd was goed voor de tricolores, maar daarna was het een moeizame wedstrijd en in de slotfase verdient VVV eigenlijk een punt.’

10 januari 2021: de tricolores komen naar Venlo. Tri-co-lo-res.

1 opmerking:

  1. Staat u mij toe, heer Mikanista, een opmerking te plaatsen bij deze blog. Reeds eerder is het mij opgevallen dat u een grenzeloze, bijna religieuze verering heeft voor de heer Unnerstall. U schreef zelfs een litanie voor hem, geïnspireerd op de litanie uit het rooms-katholieke eredienst. Curieus. Wellicht kunt u de schikking rond uw televisietoestel aanvullen met een prent van Maria, zoals die in Sevenum sedert langere tijd wordt vereerd. Een Maria, wier volledige naam ter plekke luidt: Maria van het Wonderbare Schot. Dat is wat wij node missen echter wel nodig hebben in De Koel: Wonderbare Schoten.

    BeantwoordenVerwijderen