zondag 10 november 2019

Heracles – VVV

I  De 6-1
Zeven VVV'ers, twee Heraclieden


II  Evert ten Napel / Napels / Napoli
12e minuut, ‘Het had zomaar 2, 3-0 kunnen staan.’
16e minuut, ‘De verdediging van VVV maakt op mij niet echt een solide indruk.’
82e minuut, ‘Zó slecht, zó zwak, dat kán toch niet op dit niveau?’


III  Danny Post
Danny Post na afloop:
‘Hoe wij verdedigen is echt schandalig. We zijn gewoon een slap zooitje. Je moet je doodschamen. We hebben genoeg geluld. We moeten volle bak gaan.’
Voetballers zeggen in zulke gevallen altijd ‘we’. Diep in hun hart bedoelen ze ‘ze’. Oók na een 6-1 nederlaag, óók als ze zelf als een krant hebben gespeeld.



IV  Whatsappen
Whatsappen tijdens een voetbalwedstrijd: alleen als het écht niet anders kan. Vandaag kan het écht niet anders.

[Rust]
X: ‘Fantastische wedstrijd of niet?’
Ik: ‘Echt genieten ja.’
X:

[Mauro Junior maakt de 4-0]
X: ‘Gaat goed dit.’
Ik: ‘Knap als ze het onder de 10 weten te houden.’
X: ‘Ja dat zou een goede prestatie zijn.’
Ik: ‘Wachten is op de gele of rode kaart voor Post.’
X: ‘Kan Maaskant tijdens de wedstrijd nog worden ontslagen?’
Ik: ‘Kan ja, maar ook dan zie ik ze niet meer winnen.’
X: ‘Nee maar zou wel terecht zijn.’
Ik: ‘Ach, ze hebben gewoon te weinig kwaliteit. Verandert een nieuwe trainer ook niets aan.’

[Peter van Ooijen maakt de 5-1]
X: ‘Die zat er wel goed in.’
Ik: ‘Klopt.’
X: ‘Heb je verder helemaal niks aan. Waar ik wel wat aan heb is het ontslag van Maaskant.’
Ik: ‘Wat dan?’
X:  ‘?’
Ik: ‘Wat heb je eraan als Maaskant wordt ontslagen?’
X: ‘Een betere tactiek. Waarschijnlijk langer vasthouden aan dezelfde spelers om het goed te laten werken en dat is bij Maaskant ook amper te zien.’
Ik: ‘Maar de spelers zijn gewoon niet goed genoeg.’
X: ‘Klopt. Maar daarvoor kan je ook nieuwe halen. Alleen daar is het budget niet groot genoeg voor.’
Ik: ‘Klopt.’

[Cyriel Dessers maakt de 6-1]
X: ‘Ja gaat lekker.’
Ik: ‘Stonden ze weer mooi te slapen met 6 tegen 1. 6 verdedigers tegen Dessers.’
X: ‘Ongelofelijk.’

[Half uur na afloop]
X: ‘Klootzak.’
Ik: ‘Want?’
X: ‘Gewoon. Fantastisch argument, ik weet het.’
X: 😂😂😂


V  De voetbalwetten
De voetbalwetten kennend zit tegen FC Twente een andere trainer op de bank.
De voetbalwetten kennend zal dat hoogstens op korte termijn leiden tot enige lichte verbetering.
De voetbalwetten kennend speelt VVV volgend seizoen in de eerste divisie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten