zondag 3 november 2019

VVV – Feyenoord

Opstelling
Géén Opoku? Vorige week beste speler! Rrraarrr. Kum linksback? Wie verzint dit? Steijn, de door sommigen vergoddelijkte Steijn, maakte vorig jaar precies dezelfde fout. Kum is een heel verdienstelijke centrumverdediger, maar ongeschikt als back: geen snelheid, geen aanvallende kwaliteiten. Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?


Dick
De Kleine Garnaal, aldus W. Meer haar gekregen, ja, maar verder weinig veranderd sinds ie ruim veertig jaar geleden De Koel kwam binnenwandelen. Type Lee Cattermole. Maar dan vinniger. Beter, ben ik zelfs geneigd te zeggen: Lee is behoorlijk aan inflatie onderhevig.


Witte zakdoeken
Geen liefhebber. Voor mij kan een zakdoek niet donker genoeg zijn. Wens: ruimere verkrijgbaarheid van donkere zakdoeken. Houd me aanbevolen voor verkrijgbaarheidstips.


Robert
Betreedt de arena goedgemutst om 13.57 uur. Geen spoor van witte zakdoeken in mijn omgeving. Robert is in mijn omgeving niet eens gespreksonderwerp.


De man schuin achter me
Tijdens de warming up: ‘Ik heb het idee dat ze heel gretig gaan beginnen.’
Na twee minuten: ‘Ik heb er een goed gevoel over.’
Na tien minuten: ‘Ik denk dat ze gaan winnen.’

Na 33 minuten
0-2. Over en uit. Zesde nederlaag op rij. Nog 57 minuten afzien.

Robert
Rust. Robert loopt voorbij. Kijkt zoals altijd indringend naar het publiek. ‘Maaskant oprotteeuuhh!’, schreeuwen twee of drie mannen enkele meters verderop. Robert maakt tot twee keer toe een kom-maar-op-jongens-als-je-durft-gebaar. Gejoel. Gefluit. Een enkele witte zakdoek.


Kum
Kan na 69 minuten gaan douchen, twee keer geel. Hevig verlangen naar Niels Fleuren plotseling.

Robert
Wisselt na 73 minuten Cattermole en Van Ooijen. Cattermole, oké, maar Van Ooijen? Waarom geen Wright? Waarom geen Linthorst? Waarom geen Neudecker? Gejoel. Gefluit. Witte zakdoeken. Her en der dan.

Robert
Einde. Afgelopen. Uit. 0-3. Robert beent razendsnel richting spelerstunnel. Van goedgemutstheid geen spoor meer. Gejoel. Gefluit. Alom. Geen witte zakdoeken.


De Kleine Garnaal
Beent onaangedaan, soeverein richting spelerstunnel. Geen witte sportschoenen. Fenomeen. Geen witte zakdoeken.

Robert
Hoeft zich inderdaad niet te laten beledigen, kan die beledigingen inderdaad beter negeren. Onbegrijpelijke beslissingen soms. Zit wel opgezadeld met een spelersgroep die niet ere-divisiewaardig is. Mag van mij blijven. Zal wel opkrassen. Of moeten opkrassen. De macht van witte zakdoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten