zaterdag 26 september 2020

Heerenveen – VVV

19.47 uur, voorbeschouwing
Hans de Koning: ‘Als Arjan Swinkels er nog bij had geweest dan had het misschien een schuif geweest met Arjan en Chris Kum op die positie.’


The King heb nog gelijk ook. Wanneer heb The King eigenlijk geen gelijk? Van Dale: Schuif (de (m.)) 1 (w.g.) handeling van schuiven.’ Waar dat ‘w.g.’ voor staat? ‘Weinig gebruikt.’ The King heb dus ook nog een rol als behoeder van de Nederlandse taal.

20.06 uur, whatsappen met X
X: ‘Ik heb denk ik nog liever Stan van Dijck op linksback.’
Ik: ‘Daarvoor ken ik Van Dijck niet goed genoeg.’

20.08 uur, whatsappen met X
Ik: ‘Spelen wel goed tot nu toe.’
X: ‘Op Dekker na wel ja.’

20.29 uur, 1-0
Danny Post veroorzaakt de penalty waaruit Joey Veerman scoort. Business as usual? Nee, zoveel penalty’s veroorzaakt Danny Post niet. Danny Post krijgt géén geel. Business as usual? Nee, Danny Post liep één op één. Al vond Danny Post zelf van niet: ‘Maar die van vorige week was er geen. Dus géén één.’

20.30 uur, whatsappen met W, die niet bekendstaat als voetballiefhebber
W: ‘Kak’
Ik: ‘?’
W: ‘Voetbal’

20.39 uur, corner Heerenveen, W stuurt foto


21.12 uur, geel voor Sherel Floranus, whatsappen met X
Ik: ‘Rood was dat.’
X: ‘Klopt maar raakt ook de bal.’
Ik: ‘Maar mag niet met de noppen vooruit.’
X: ‘Dan idd rood.’

21.18 uur, rood voor Tobias Pachonik, whatsappen met X
X: ‘Precies hetzelfde.’
Ik: ‘Exact. Pachonik was Man of the Match.’
X: ‘Klopt. Kan de KNVB Floranus achteraf nog schorsen voor die overtreding?’

21.34 uur, rood voor Simon Janssen, whatsappen met X


X: ‘Wat nou weer?’
Ik: ‘Niks bij. Zelfde als Janssen vorig jaar in Emmen.’
X: ‘Ik denk dat Blom rood moet krijgen. Die commentator is wel vrij partijdig.’
Ik: ‘Omgekocht.’
X: ‘Ach ja, als dit betekent dat Veerman er dit seizoen uit zou liggen is dat het wel waard.’

22.03 uur, nabeschouwing
The King: ‘Het had verdiend geweest.’
Het had inderdaad mooi geweest als Giakou een minuut voor tijd de 1-1 had binnen geknikt. Wat zeg ik? Het had een sensatie geweest!

22.12 uur, nabeschouwing
Moderator Toine van Peperstraten: ‘Mario, heb je nog iets nuttigs te melden?’
Analysator Mario Been: ‘Nee.’


De vraag van Toine suggereert dat Mario ooit iets nuttigs heeft te melden. Is dat zo? Heeft Mario ooit iets nuttigs te melden? Móet Mario ooit iets nuttigs te melden hebben? Waarom mag Mario niet gewoon met uitsterven bedreigde termen als ‘een povere wedstrijd’ en ‘onberispelijk verdedigd’ blijven afstoffen? Waarom mag Mario niet gewoon wijsheden als ‘Ze lopen achter de feiten aan’ en ‘De breedte van de selectie is bepalend’ blijven debiteren? Laat Mario alsjeblieft blijven wie hij is. Nuttig of niet.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten