vrijdag 18 september 2020

VVV – FC Utrecht

Couch potato


Couch potato bij een competitiethuiswedstrijd van VVV. Coronabedingt. Nee, zelf geen corona, maar gevolg van de coronamaatregelen. Zou zomaar tien jaar geleden kunnen zijn, de laatste gemiste thuiswedstrijd in De Koel. Lijd ik daaronder? Minder dan gevreesd. 1300 man in het stadion, niet mogen juichen – slap aftreksel van the real thing. Wíl ik daar wel deel van uitmaken? Nee. Waar tegenover staat dat een avond lang op schoot bij Van Peperstraten & Been ook niet meteen een lonkend perspectief is.

Koelie

Tast als niet-ooggetuige in het duister over zijn lot. Collega-coronaslachtoffer? Of even dartel huppelend als altijd?  

De man schuin achter me

‘Let op Gelmi! Hij gaat scoren!’ Zou ie het hebben gezegd tegen z’n partner, bij de eerste corner van VVV, de man schuin achter me? Tuurlijk heeft ie het gezegd! Net als ‘Dieperink, je bent een frikkedel!’. Maar wáár zou ie het hebben gezegd? Thuis, net als ik op de bank? Of is hij wél op z’n post? 

Lars unser


Met de man schuin voor me heb ik een waardig vervanger voor de man schuin achter me. Lars unser. Sta ons bij, Heilige Eik, Helende Bron, Trooster der Bedrukten, Hoeder van de Kudde, Verlosser.

Post


Business as usual. Dus geel. Interview na afloop: ‘Danny, je loopt één op één!’ ‘Maar die van vorige week was er geen. Dus géén één.’ Géén één. Danny de Taalvirtuoos. Hebben ze niet van terug, Van Peperstraten & Been.

Kum
Van Crooy (King: ‘Hij ken schuin naar 10 spelen’) was goed, Kirschbaum was beter, Kum was best. Ondanks een enkel slordigheidje in z’n passing.


Woorden schieten zo langzamerhand tekort. Soeverein heerser. Is dat een pleonasme? Ja? Dan maken we er toch gewoon ‘soeverein heersend’ van? Z’n timing is de crux: laat die ‘m in de steek dan gaat ie op z’n bek, is die op orde dan is ie het mannetje. Hoe ouder ie wordt, hoe minder ie op z’n bek gaat en hoe meer ie het mannetje is.

Kum laude


Van Peperstraten: ‘Hij is geslaagd, hè?’
Been: ‘Kum laude, ja!’
Het trieste lot van de couch potato. Misschien dan toch maar die seizoenkaart alsnog scoren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten