woensdag 31 mei 2023

VVV – Almere City

I
De Man Schuin Achter Me is ineens De Man Direct Naast Me.
Schrikken.
Voor mij dan.
De Man Schuin Achter Me figureert hier al jaren, maar gesproken hebben we elkaar nog nooit.
Weet De Man Schuin Achter Me dat hij hier al jaren figureert? Denk het niet.
Zou De Man Schuin Achter Me het vervelend vinden dat hij hier al jaren figureert? Denk het niet, schat in dat hij de lol ervan wel kan inzien. Toch weet je maar nooit.
Ondanks enig extern aandringen komt het ook vandaag niet tot een gesprek.
Sommige dingen moet je gewoon laten zoals ze zijn.

II
Na het lawaaibombardement in Tilburg vandaag weer een onverstaanbare speaker. Wat een rust. Zó fijn.

III
Tien minuten voor de aftrap. De Man Schuin Achter Me die vandaag de Man Direct Naast Me is: ‘Wordt een walk-over vandaag, let maar op. 3-0. Na twintig minuten 1-0.’

IV
Zo druk als vandaag is het in jaren niet geweest. Veel herintreders, gezichten waarvan ik niet wist dat ik ze jaren had gemist.   

V


Het apparaat dat bij opkomst van de spelers voor een geelzwart papierbombardement zou moeten zorgen braakt slechts wat losse flodders uit. Voorbode?

VI
Binnen tien minuten 1-0. Gaat De Man Schuin Achter Me die vandaag De Man Direct Naast Me is dan toch gelijk krijgen?

VII
Corner voor VVV. De Man Schuin Achter Me die vandaag de Man Direct Naast Me is tegen zijn partner: ‘Let op Ketting! Hij gaat scoren!’ Ketting scoort niet. Natuurlijk niet. Nog nooit heeft iemand uit een corner gescoord als de De Man Schuin Achter Me die vandaag De Man Direct Naast Me is had aangekondigd dat hij zou gaan scoren.

VIII
Na een half uur 1-1. De Man Schuin Achter Me die vandaag De Man Direct Naast Me is gaat geen gelijk krijgen.

IX

Bericht van P: ‘Ally de aap is er ook.’
Ik: ‘Die had ik gemist.’
P: ‘Ja, dan moet je ook arendsogen hebben als je die van VN5 af ziet.’

X

Danny Post. Held. Legend. Onvergetelijk. Ondanks alles.

XI
Kees de Boer. Deed mee. Kleurloos.

XII
Balverlies voor VVV na de zoveelste frivoliteit van Sven Braken. De Man Schuin Achter Me die vandaag de Man Direct Naast Me is: ‘Als Braken nu nog één keer een hakje geeft, moeten ze ‘m ontslaan.’ (Al kan het ook zijn dat hij ‘slaan’ zei in plaats van ‘ontslaan’.)

XIII
Bericht van P: ‘Die Lathouwers had volgens mij medelijden met Almere omdat ze met 10 man stonden. Die speelde elke bal naar een rood-zwart shirt.’ Niets aan toe te voegen.

XIV

Het weer. Weinig op aan te merken. Laagstaande zon voor lief genomen.

XV
Matige wedstrijd, veel losse flodders.

XVI
Zware dobber zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten