zondag 1 september 2019

ADO Den Haag – VVV

Wat in hemelsnaam schrijven over zo’n wedstrijd? Als een als ooievaar verklede man de show steelt, weet je het wel.


Bagger. Dramatisch. Triest. Niet om aan te zien. Pijn aan de ogen. Nog slechter dan de naam van het stadion. Cars Jeans Stadion. Cars Jeans: ‘Sinds 1982 is Cars Jeans een nationaal en internationaal begrip in de mode-industrie. De missie van Cars Jeans is “jezelf kunnen zijn in de jeans die je draagt”. JUST BE YOUR DENIM SELF! Als “family brand” richt Cars Jeans zich op mensen met een down-to-earth mentaliteit, die plezier beleven aan kleding met een modieuze twist en items die een actieve/ energieke uitstraling hebben.’


Alphons Groenendijk is een trainer met een down-to-earth-mentaliteit. Zegt voor de wedstrijd dan ook: ‘De spoeling is niet zo heel breed.’

Ali Boussaboun is een analist met een down-to-earth-mentaliteit. Produceert dan ook niets citabels.

Danny Post is een voetballer met een down-to-earth-mentaliteit. Pakt dan ook weer eens twee volstrekt overbodige gele kaarten.

Alphons Groenendijk is een trainer met een down-to-earth-mentaliteit. Zegt na afloop dan ook: ‘Ik heb me echt vanavond door een zak meel moeten worstelen op de bank.’


Enzovoort. Enzovoort.

Van arren moede maar aan het whatsappen geslagen met X.
[Kum maait Necid neer in het strafschopgebied]
Ik: ‘Was wel een penalty.’
X: ‘Is gwn een penalty.  Klaar. Niks meer niks minder.’
Ik: ‘Klopt. En rode kaart.’
X: ‘Zeker waar.’

[Post krijgt rode kaart]
Ik: ‘Post ook weer lekker bezig.’
X: ‘Ben niet erg verrast.’
Ik: ‘Ik ook niet.’


[Scheidsrechter Mulder en VAR zien ADO-handsbal over het hoofd]
Ik: ‘Hands!’
X: ‘Inderdaad. Snap die var niet.’
Ik: ‘Ik ook niet.’

[Zoveelste onbegrijpelijke beslissing van Mulder]
X: ‘Is die scheids nou zo blind?’
Ik: ‘Lijkt er wel op.’
X: ‘Ja die Mulder mag echt een flink eind opflikkeren.’
Ik: 😂

[Haji Wright mist kans]
Ik: ‘Had moeten zitten.’
X: ‘Ja maar stampt die m nou de grond in of wat doet die.’
Ik: ‘Zoiets.’

[Na afloop]
Ik: ‘Is Susic eigenlijk verkocht? Anders moeten ze die maar terughalen. Neudecker valt zwaar tegen.’
X: ‘Die gaat hoogstwaarschijnlijk naar Heerenveen maar die zit nog wel bij VVV maar traint niet mee en probeert nu volgens mij zn contract af te laten kopen om dan transfervrij weg te kunnen.’
Ik: ‘Ah zo.’

Inderdaad, het niveau van onze conversatie past zich moeiteloos aan aan het niveau van de wedstrijd.

3 opmerkingen:

  1. Geachte heer Mikanista, is het goed wanneer wij uw blog doorplaatsen in de Venloër Grensbode. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat meer Venlonaren uw blogs moeten lezen. Redactie Venloër Grensbode

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is Mikanista een eer en een genoegen opgenomen te worden in de kolommen van uw veelgelezen prachtblad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geachte heer Mikanista, wij blozen tot achter onze oren. Die eer is overigens wederzijds. Dat de alom geroemde en gekende voetbalautoriteit Mikanista te lezen is in de Venloër Grensbode is hetzelfde als dat Messi invalt in de tweede helft in de ploeg van VVV.

    BeantwoordenVerwijderen