woensdag 23 december 2020

PSV – VVV

Business as usual
20-12-2017 4-1
17-03-2018 3-0
06-10-2018 4-0
06-10-2019 4-1
22-12-2020 4-1


Hans de Koning (1)
‘We hebben wel eens tegenstanders die wat beter zijn.’

Whatsappen met F
(F is voor Feyenoord. Maar eigenlijk is F voor PSV. En als het zo uitkomt is F voor Ajax. F is trouwens ook voor VVV.)
20.25 uur, F: ‘Ik zal de tussenstand maar niet verklappen🤭?’ (F weet dat ik er een godsgruwelijke hekel aan heb als iemand me een tussen- of eindstand meldt van een wedstrijd die ik niet live kan zien. Het goeie van F is dat hij begrip heeft voor die afwijking en haar respecteert. Dit in tegenstelling tot vele anderen.)
20.25 uur, ik: ‘Zit live te kijken’
20.25 uur, F: ‘Was een grapje🤡. Natuurlijk zit jij live te kijken!’
20.27 uur, ik: ‘Nog 64 minuten’
20.28 uur, F: ‘4-1, einduitslag’
20.28 uur, Ik: ‘Eerder 8-1’
20.35 uur, F: ‘Nog 7’
20.36 uur, ik: ‘Onterechte penalty’
20.37 uur, F: ‘Hij miste de bal, en raakte de man, toch?’
20.38 uur, ik: ‘Betwijfel of hij de man raakte’
21.09 uur, F: ‘Het is al 2-1! Gemist😳’
21.10 uur, ik: ‘Ik niet. Onterechte corner’
21.15 uur, F: ‘Ik kan terug kijken’
21.18 uur, F: ‘3-1! Tijdens het terugkijken😳, nu moet ik wéér terugkijken😫’
21.21 uur, ik: 😂
21.51 uur, F: ‘4-1, einduitslag 😁
21.51 uur, ik: ‘Omgekocht’
21.56 uur, F: ‘Puur inzicht’
21.57 uur, ik: ‘Inderdaad. Ongepaste opmerking van mij 🤭😉’

Hans de Koning (2)
‘Chris is een type die gauw naar de grond gaat.’


Danny Post (1)
‘Het is niet de eerste keer dat Chris dit doet. Hij heeft heel veel ervaring. Waarom hij dan toch zoiets doet? Ja, dat moet je aan hem vragen.’


Hans de Koning (3)
(Over Ante Coric) ‘Medisch was hij niet fit. Daarna was ie in de corona. Uiteindelijk hebben we ‘m opgetraind en van de week is ie weer in de blessure geraakt.’

Danny Post (2)
‘Eigenlijk vind ik die corner nog het ergst. Je staat man tegen man, maar hij kopt de bal zó in... Schandalig, echt schandalig. Dat duel mag je niet verliezen, volgens mij is hij 1 meter 10. Wij geven weer een cadeautje weg, zo van: “Hier heb je 'm.” En dan kunnen we weer de bus in.'

De sfeer
Interviewer Leo Oldenburger: ‘Is de sfeer nog goed in de groep?’
Chris Kum: ‘Euhh … mwah … hoe vaker je verliest, hoe grimmiger de sfeer wordt. Ja, er zijn momenten dat we elkaar wel even de nek kunnen omdraaien. Als het niet goed gaat wordt de sfeer gewoon grimmiger en vervelender.’


Stan Valckx
‘Onze buitenlandse spelers hebben we laten weten dat ze niet naar huis kunnen. Er is een risico. Ik heb met vier tot vijf spelers gesproken afgelopen dagen en gezegd: “Je moet hier blijven.” Dat zijn geen leuke gesprekken. Onze Griekse spits was natuurlijk teleurgesteld. Hij had al reizen geboekt. Dat moet even landen bij die jongens.’

Conclusie
Stront aan de knikker. Dikke stront.

Zalig Pasen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten