zaterdag 5 december 2020

RKC – VVV

Interviewer Mark van Rijswijk: ‘Hans, waarom verliezen jullie vandaag?’
VVV-trainer Hans de Koning: ‘Omdat hun er drie maken en wij maar twee.’


Dat is nu wat je noemt des Pudels Kern. Zo simpel is het, het niet moeilijker maken dan het is, voetbal teruggebracht tot waar het om gaat. Ik mag ’m wel, die King. ‘Contract voor het leven graag’, schreef ik over ‘m op 13 september na de overwinning tegen Emmen. Vind ik drie maanden later nog steeds. Hoe denken andere couch potatoes eigenlijk over de goede man? Een representatieve selectie van de reacties op Facebook na afloop van RKC – VVV:


‘Ik heb mijn portie nu wel gehad. Hans en Jay moeten lekker mensen als Hunte, VanCrooy, Schäfer en Kum op blijven stellen, maar ik ben er wel klaar mee elke week naar dit amateuristisch gedoe te kijken. Slecht voor mijn humeur.’
‘Heb zo langzaam mijn vraagtekens bin de koning’
‘Trainer met veroudert denken’
‘Einde De Koning? Faalt wekelijks op tactisch en motiverend vlak.’
‘Ben helemaal klaar met die Hans de koning.’
‘Heel snel wegwezen Koning. Wat een drama en dan als een dooie vis op de bank blijven zitten’
‘Hans de koning wegwezen die gast’
‘BUITEN MET DIE ZEER SLECHTE TRAINER!!!!!!!!!!!!!!!!!!’
‘Hans begin maar vast met het maken van het kerstdiner misschien gaat je dat beter af’
‘De koning oprotten!! Wat een belabberd voetbal’
‘Hans opflikkeren’
‘Deze trainer faalt wekelijks’.
‘En, is ie al ontslagen?’
‘Echt hoor. Weg met die de Koning!’
‘Hoe kun je van 11 spelers verwachtten dat ze top presteren als je zelf als coach al weken niet top presteert door steeds mietjes in het veld te zetten.’
‘Hans De K. Kun je alsjeblieft in gesprek gaan met de supporters van deze club? We hebben namelijk een aantaal tips voor je. Het betreft taktiek en opstelling en wisselbeleid. Eigenlijk iets waar jij voor aangenomen bent, maar we doen het gratis. Je hoeft alleen maar naar ons te luisteren, ok? Alsjeblieft meneer de Koning?’


Heeft de vox populi gelijk? Zou Hans de Koning moeten wegwezen/oprotten/opflikkeren? Zou inderdaad alles ten goede keren als Hans de Koning naar de supporters zou luisteren? Zou VVV inderdaad beter af zijn als Hans de Koning zich voortaan uitsluitend nog op het kerstdiner zou toeleggen? Zou VVV met Erik ten Hag aan het roer veel meer punten hebben behaald? Zou het leed geleden zijn als de vandaag op de markt gekomen Arne Slot het roer in handen zou krijgen? Zou Louis van Gaal van dit VVV een stabiele middenmoter weten te maken?

Ik geloof er allemaal geen biet van.
Geen zak.
Geen reet.
Geen barst.
Geen bal.

En wat zou ik ze missen, de hansies. Vandaag: ‘Dat zijn wel momenten dat misschien die wedstrijd een andere kentering had gehad.’


Uitspraak van de dag, van een collega couch potato, eveneens van Facebook geplukt:

‘Dit VVV maakt momenteel veel meer kapot dan dat ze punten verliezen.’


Denk daar maar eens over na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten